*** GRATIS FRAKT FÖR BESTÄLLNINGAR ÖVER 40 € ***

FAQs 2020 (SWE)

Leverans & Köpvillkor 

Välkommen till nätbutiken Salut365.fi 

För närvarande levererar vi produkter inom Finland, Åland, Estland och Sverige. På denna sida kan du få hjälp och information för inköp, beställning, leverans och i betalningsrelaterade ärenden. Om du inte kan hitta svaret på din fråga på denna sida, vänligen kontakta vår kundtjänst. 

Bekanta dig med produkterna 

Du kan utforska nätbutikens utbud via produktmenyn eller med hjälp av produktsökning. Du får mer information om produkterna genom att klicka på produktnamnet eller bilden på produktlistan. När du har hittat en produkt som du vill köpa klickar du bara på ADD TO CART -knappen. Produkten läggs i varukorgen. Du kan också gå till snabbkassan, genom att klicka på QUICK SHOP och välja antal och sedan klicka på ADD TO CART. Om du vill fortsätta handla, klicka på varukorgens Continue Shopping / Fortsätt handla -länk. 

Beställ produkter 

När du vill beställa produkterna som finns i din varukorg, gå till varukorgen genom att klicka på CART/Varukorgen –knappen, som finns till höger uppe på sidan. Kontrollera först innehållet i din varukorg. I det här skedet kan du fortfarande ändra antalet produkter eller ta bort produkter ur din varukorg. Uppdatera priset genom att klicka Update Subtotal. När du har kontrollerat att din varukorg har rätt antal produkter, kan du gå direkt till snabbkassan som öppnar sig under varukorgen. 

Utnyttja rabattkuponger 

Om du har fått en rabattkupong till vår nätbutik, kan du aktivera den i varukorgen genom att skriva in koden i rätt fält. 

Utcheckning - Välj leveranssätt 

Välj land, samt skriv i ditt postnummer och klicka på CALCULATE SHIPPING RATES/Räkna fraktkostnader. Välj ikonen för ditt valda leveranssätt. Leveranskostnaderna ser du i samband med leveranssättet.  

Beställningar över 40 € levererar vi kostnadsfritt. 

Hämta de beställda produkterna från närmaste Paketautomat. Du kommer att få ett textmeddelande när paketet har anlänt, och du kan hämta försändelsen när du har fått ett ankomstmeddelande. Paketet förvaras ankomstveckan + 2 veckor. 

Finland & Åland: Matkahuolto - pris 6,90 €, för beställningar över 40 € - pris 0 €! 

Till Matkahuoltos paketautomat kan du göra beställningar som väger mindre än 30 kg. Den närmaste paketautomaten kan du hitta i beställningsskedet genom att ange postnummer eller ortnamn. När paketet anländer till din paketautomat, kommer du att informeras via textmeddelande. Radera inte meddelandet, du behöver det när du hämtar ut paketet. Paketet lagras i automaten i 7 dagar från ankomsten. Knappa in din kod från textmeddelandet i automaten. Automaten anger fackets plats, där försändelsen finns. Klicka på Öppna facket -knappen, och facket öppnas. Ta din försändelse från facket och stäng luckan noggrant. 

FÖRETAG

Finland & Åland: Matkahuolto leverans till företag 11,90 €. Beställningar över 200 € - pris 0 €! 

Following shipping rates are available

Standard shipping Estonia at €5.90

Standard shipping Finland & Alandia at €6.90 

Standard shipping Sweden at €6.90 

Till Företag - Matkahuolto €11.90 

Registrera dig i butiken 

Som registrerad kund går det snabbare att beställa, eftersom du bara måste fylla i uppgifterna en gång. Du kan också granska tidigare order, och lagra inköpslistor. Om du vill registrera dig som stamkund hos Salut365.fi, så kan du registrera dig genom att välja ett användarnamn (t.ex. e-postadress) och ett lösenord. 

Du kan också beställa produkter utan att registrera dig. Fyll i din e-postadress och ditt postnummer. Genom att fylla i ditt personnummer, behöver du inte fylla i alla datafält och du kan välja att betala med faktura, konto, eller delbetalning och betala din beställning först när du fått produkterna. Du kan ändra din betalningsmetod efter att du bekräftat köpet. 

Om du inte vill ange personnummer trycker du på Fortsätt, så flyttas du vidare för att fylla i dina kontaktuppgifter manuellt. När du beställer utan att ange personnummer så är betalningsalternativen online-betalning eller kreditkort. 

Vänligen kontrollera att du har angett en giltig e-postadress och giltigt mobiltelefonnummer. Du får ett textmeddelande då beställningen anländer, så det är viktigt att du anger ett mobiltelefonnummer i Telefon -fältet. 

Betalningsmetoder 

I nätbutiken Salut365.fi använder vi betaltjänsten Checkout   

Du kan betala dina inköp tryggt och bekvämt med VISA, Mastercard och via din egen internetbank. Betalningshändelserna syns i vanlig ordning på ditt kontoutdrag.   

Checkout Finland är en finsk leverantör av betalsystem

Betalningsförmedlarens leverantör Checkout Finland är en del av (OP) Andelsbankerna i Finland i samarbete med övriga banker. Checkout är ett helfinskt programmeringshus. 

Mera info https://www.checkout.fi 

Bekräfta beställningen 

Innan du bekräftar din beställning kontrollera än en gång beställningen och riktigheten i uppgifterna. Läs och godkänn leveransvillkoren. Bekräfta köpet genom att trycka Köp, så får du en bekräftelse på din beställning. I det här skedet, kan du fortfarande byta betalningssätt. Genom att klicka på Fortsätt till beställningsbekräftelse, så ser du din beställningsinformation. Vi skickar beställningsbekräftelse elektroniskt till den e-postadress som du har angett. 

Ändring eller annullering av beställning 

Efter att du har betalat din beställning kan du inte längre göra ändringar i den. I orderbekräftelsen som vi har skickat, finns en länk där du kan annullera din beställning. Du kan också genast kontakta Salut365.fi kundservice via e-post till: office@salutsales.fi 

Vår kundtjänst betjänar dig vardagar kl 10-18, om möjligt även utöver dessa tider.  

Vi åtbetalar de annullerade beställningarna senast inom 14 dagar. 

Byten, returer och felleveranser 

Livsmedel har ej bytes- eller returrätt. Om den levererade produkten är skadad, vänligen kontakta vår kundtjänst office@salutsales.fi. Vi kommer att ge dig returanvisningar för kostnadsfri retur och vi vill veta om du vill ha dina pengar tillbaka, eller om du vill att vi skickar dig en likvärdig produkt för att ersätta den skadade. 

Behöver du hjälp med din beställning i nätbutiken? 

Om du behöver hjälp för att göra beställning i nätbutiken, kontakta vår kundtjänst via e-post office@salutsales.fi eller via kontaktformuläret. Vår kundtjänst ger dig gärna råd i alla frågor som berör nätbutiken, vardagar 10-18. 

Kontakta oss 

Lämna din feedback eller dina frågor via kontaktformuläret. Vardagar svarar vi dig inom 24 timmar. 

 

svenska sv